Jos ajoneuvosi rekisterikilpi on kadonnut tai turmeltunut, voit tilata uuden kilven niissä palvelupisteissä, joissa käsitellään rekisteröintejä. Kilven katoamisesta tai turmeltumisesta on tehtävä kirjallinen selvitys ajoneuvon rekisteriin merkityn omistajan tai haltijan toimesta. Lomakkeita löytyy palvelupisteistä. Ajoneuvon omistajan tai haltijan tulee täyttää ja allekirjoittaa kyseinen lomake. Kilpi tai kilvet maksetaan tilattaessa.
Uusi kilpi tai kilvet ovat noudettavissa siitä palvelupisteestä, josta ne on tilattu. Palvelupiste ilmoittaa noudettavissa olevasta kilvestä / kilvistä joko soittamalla, tekstiviestillä tai sähköpostilla. Ilmoitustavasta sovitaan kilpitilauksen yhteydessä.
Lue lisää kilpitilauksesta ja mahdollisista liitteistä Traficomin sivuilta (Yleistä rekisterikilvistä)